Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

onsdag 28 maj 2014

Nordiska Stål dagen i Stockholm och träning del 1

En summering av dag 1 på Nordiska ståldagen och träning på Gumse Gym. Dagens agenda var späckat med information om framtiden och fokus på hur man blir "bäst i klassen" Många inspiratörer talade och den som stod ut mest var öken rally princessan och världsmästarinnan på motorcross Annie Seel som pratade om vad som krävs att bli bäst och att alltid pressa sig till sitt bästa oavsett motgångar. Hennes ord och värderingar tog jag med mig när jag skippade 3 rättersmiddagen för en kall matlåda på rummet och begav mig sedan till Gumse Gym.
Min vän nordisk mästare och nu mera även EM medaljör Fredrik Spång möte upp och vi drog av ett redigt benpass. Passet började med superset på vader mellan sittande vadpress och tåhävningar i benpressen. Framsida ben var näst på tur. Vi började i benpressen och körde högrepp. Vikten ökade vi för varje set och sedan körde vi 3 droppset. Nästa övning blev benspark 4 set med ökning i varje set som avslutades med 3st droppset som sedan blev till ytterligare 1 droppset då vi väntade på en annan maskin. 
Benpress med fokus insidalår. Djupa pressar med knäna vinklade utåt. Utfall i hacklift ala Spång och avslutade med liggande och sittande lårcurl. Det var ett rejält tryck i gymmet och MR Gumse öste musik på högsta volym och den ödmjuka jätten Lennart Brandt var där och köttade ben han med. Lite mat och skitsnack och sedan var det hem till hotellet igen för att ansluta till övriga deltagare på Nordiska stål dagen som förövrigt var lagom runda under fötterna. I säng kom jag vid ett tiden.
 Goa gubbar och go stämning på Gumse gym. Tack för gästfriheten Micke!!
Uppklädd för jobb och affärssnack.
Föredrag av Martin VD för SSAB
SSAB bjöd på tre rätters med toast skagen, oxfilé, och någon vidrig efterrätt men jag föredrog allt kall nötfärs och ris på rummet;)

Del 2 coming soon:)

JJ Johansson Team Olimp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar