Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

fredag 23 maj 2014

Benträning i Lindesberg med Eddie Bergkvist


Lördag morgon kl är 04.00 alla i kvarteret sover utom jag, Ruffis och fåglarna. Jag har kommit till stadiet i min diet där jag sover väldigt lite. Kroppen är uppe i varv och jag springer och kissar hela nätterna. Sällan jag får mer en 3-4 timmars sammanhängande sömn. Vad har hänt i veckan då?? Började måndagen med att träna Rygg med en klient. Blev fokus på tjocklek där vi efter uppvärmning gick på stångrodd som enligt mig är en grym övning för rygg och att bygga massa. Dorian Yates hade en brutal rygg och han körde mycket stångrodd så använd denna övning ett tips. Efter det körde vi hantel rodd med bägge händerna samtidigt. Blir ju en liknande övning som stångrodd men man är ju inte lika styrd i rörelsemönstret. Sittande enarmsrodd i maskin följt av latsdrag och avslutade det hela med ryggresningar med extra vikt.
Tisdagen kom och blev en ofrivillig vilodag då jag och min fru tog beslutet att byta bort vår älskade Touareg mot en Bmw. Jag är ju tyvärr född med ett enormt bilintresse vilket har resulterat i en hel del bilar genom åren. Önskar att jag var en Volvo kille som hade samma bil i tio år för då hade det inte blivit så dyrt haha. Borås var stället vi åkte till och när tisdagkvällen kom så var det ett faktum, jag hade gjort det igen!! Jag köper nämligen alltid något galet när jag dietar.
Vi är dock grymt nöjda och vi lever bara en gång så varför inte!! Onsdag blev det armar, ett kort men intensivt pass med mycket superset. Torsdag axlar med en klient och igår fredag for jag till min vän Eddie Bergkvist för ett benpass. Alla som känner Eddie vet hur otroligt duktig och insatt han är både på kost och träning. Eddie använder sig också gärna av lite annorlunda övningar med gummiband, kettlebells osv allt för att stimulera muskelfibrer från olika håll och vinklar.
Inte för att skylla på något men  en kombination av allergi, sömnlöshet och slutet av en diet vecka fick mig och framstå som en liten skolflicka i gymmet men så blir det ibland och träningsvärken sitter som en smäck idag ändå:) nu blir det att fylla på lite med mat och njuta av helg med familjen.
Train hard
JJ Johansson Team Olimp
Packar in alla medföljande däck i Touaregen och tar den på vår sista resa.


  William blir tyvärr som sin far, biltokig!!!! och bodybuilding intresserad haha. Han såg till att ha sin Olimp shaker med sig så han kunde dricka vatten då det är viktigt med vatten för musklerna pappa.....



Nya pärlan en Bmw 7 serie..
Ingen cheeseburgare här inte bara en Sprite Zero och ris och nötfärs (Life of a bodybuilder)

Morgon promenad med minstingen i familjen Fröken Ruffis som förövrigt löper vilket har gjort vår
gamla hane Samson super frustrerad så han har fått åka på semester till farmor och farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar