Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

måndag 12 maj 2014

Följ mig på min resa inför mina två tävlingar i USA 2014.

Wow ett helt år har gått sedan sista inlägget på denna blogg, det är inte klokt vad fort tiden går.
Tid inför den är vi alla lika, ingen kan köpa sig mer tid så frågan är vad gör du med din tid? tar du tillvara på den eller slösar du bort den?

På tal om tid så har jag nu nio veckor kvar tills jag ska stå på scen i San Diego på tävlingen Tournament of Champions och veckan efter så är det tänkt att jag kör Los Angeles Championships.

Jag har ju inte uppdaterat denna blogg på väldigt länge och anledningen är helt enkelt att jag är ingen bloggmänniska och känner inte så stort behov av att dela med mig av allt jag gör i livet men samtidigt så förstår jag att de finns de som finner det intressant och inspirerande att läsa och kanske lära av mig och många fler som håller på att träna och tävla i denna udda men grymma sport Bodybuilding. Jag minns själv hur jag i början av min tränings/tävlings karriär försökte läsa allt jag kom över för att lära mig och motivera mig till att förbättra min egna fysik.  Så denna blogg är till för er som finner det intressant och lärorikt att följa mig på min resa och för er andra som stör er, är avundsjuka eller bara är internet troll läs något annat!!!

Sist jag tävlade var i juli 2012 på just Los Angeles Championships  där jag lyckades ta mig till final och fick där en femte placering. Efter denna tävling så bestämde jag mig för att ta det lugnt med tävlandet ett tag och för att förbättra mina svagheter. Men nu är det dags att dra på poseringsbyxorna igen och förhoppningsvis visa upp den bästa Jerker Johansson någonsin.
Så vad gör vi som tävlar då för att nå bästa möjliga formen poppar vi bara ett piller å så vips så vaknar vi med 3% i underhudsfett och en jäkla massa muskler?? Om det vore så enkelt då skulle alla kunna göra det!! Vi tränar och vi tränar och vi tränar både i gymmet och på löpbandet. Vi äter mat i mängder flera gånger om dagen, i mitt fall 8 mål och för att äta all denna mat så måste man laga den.
Vi kompletterar maten med kosttillskott, i mitt fall med Olimp Sport Nutritions produkter som förövrigt är mina sponsorer nu för fjärde året på raken. Jag är otroligt tacksam för Olimps stöd till mig som idrottare/atlet och deras produkter håller verkligen högsta klass både i kvalité och smak.

Nästa inlägg så ska ni få ta del av en vanlig dag i mitt liv med träning, kost osv och jag ska se om jag inte kan bjuda på en dagsfärsk formbild. Jag lämnar er med några bilder från min förra tävling 2012.

Train hard.

 JJ Johansson Team Olimp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar