Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

söndag 25 mars 2012

Våren är äntligen här!!

Som ni märker så är jag inte så flitig på att uppdatera veckorna går ju så jäkla fort och focus är på jobb, familj och träning så det blir inte mycket tid över till något annat.
Jobb fronten denna vecka har bestått i att prisförhandla om råmaterial. Jag jobbar ju som inköpare på ett företag som förädlar plåt och vi förbrukar ca 6000 ton plåt per år så varje öre jag kan få bättre per kg betyder mycket för bolagets ekonomi.
Tränings fronten då!! Jag har bombat på denna vecka men tyvärr inte känt mig 100% har haft huvudvärk och ont i lederna. Har i veckan skaffat en nyckel till ett källar gym med grym karaktär.
Det känns ungefär som om man är på Dorian Yates Tempel gym och jag kommer att träna där till och från. Jag kommer givetvis stanna på Träningsstudion men vill ha detta som ett alternativ när jag känner för att vara för mig själv och vrida på Disturbed på högsta volym.
Dagsvikten ligger nu på 93kg så jag tror att formen ska vara ganska ok om fem veckor då jag har en sak som kräver att fett procenten är något lägre en 25 haha.
Jag blir mer och mer sugen på att tävla i Usa men jag får bestämma mig om fem veckor.
Min trogna cardio kompis




Denna helg blev det att hänga med la familja och bara vara tillsammans.
Vi gjorde den obligatoriska tripen till Linköping då jag behövde fylla på med mer kyckling från axfood. William ser just nu ganska mycket på Ben Ten och han har en klocka som kallas Omnitrix och den har han velat ha i över en månad nu så vi bestämde att vi skulle ta en sväng till Leksaks affären.


Idag söndag så har vi varit ute hela dagen och grejat och fixat i trädgården. Det var dags att vårstäda lite och göra fint. William fixade till ett eget grönsaksland där han ska odla potatis.


Han hjälpte även mig att blåsa av trappan och muren med högtryckstvätten men den var lite i tyngsta laget. Nu blir det söndags film och sedan vankas en ny vecka med focus på träning och diet. Nästa helg blir det att åka och heja på vår vän Jenny Olsson som tävlar på Battle of Scandinavia. Sak bli grymt kul att se alla atleter och det kommer garanterat ge motiviation och tävlingssug.


JJ Johansson Team Olimp.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar