Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

söndag 1 april 2012

Göteborg, Alingsås och Battle of Scandinavia!!

I fredags drog jag och Kimh ner till Göteborg för att bara vara och mysa.
Vädret var kanon och vi gick på stan och shoppade, åt god mat och fikade.
På kvällen bar det av till Kungsbacka för att se Magnus Betnérs show och måste säga att jag tyckte han var riktigt bra, inget för den pryda men bra. Vi avslutade kvällen med sushi i Göteborg och shit vad sushi är gott! Jag är en riktig sushiknarkare:)
Lördagen började med en favorit: hotellfrukost!!!! Jag gjorde som jag alltid gör; åt två gånger:)
Vaknade givetvis tidigt så jag hängde på låset till frukosten men då hann jag som sagt med att äta frukost en gång till med Kimh haha.
Efter frukosten styrde vi bilen mot Alingsås och Battle of Scandinavia för att stötta och heja på vår vän Jenny Olsson som förövrigt vann sin klass. Jenny såg riktigt bra ut, formen var bra, färgen var bra och hon utstrålade självsäkerhet och glädje. Ett stort grattis till dig Jenny, du var så värd detta!
Det var ett bra startfält i år med Rabi, Samir, Deme, Koxa osv. Rabi vann den tunga klassen och overallen och ett stort grattis till Rabi som är grym. De som imponerade mest på mig denna helg var
Martin Hanzel i cbb korta klassen som vann sin klass och även overallen. Martin må inte se så mycket ut för världen i kläder men på scen säger jag bara wow riktigt imponerande fysik och den sitter på en trevlig och ödmjuk kille. Grattis Martin!
Lätta klassen så var det två som stog ut och de var också de som krigade om guldplaceringen. Deme Laszlo och Samir Troudi.
Deme vägde 75kg tror jag och var köttig och hård och det är ofattbart hur man kan se så grov ut på 75kg som Deme gjorde. Om Deme lägger på sig lite mer på benen och armarna så kommer han bli hur farlig som helst oavsett vem han möter det visade han genom att ta en tredje plats i overallen och slå killar som väger minst 20kg mer än han.
Samir... ja vad ska man säga... vilken jäkla utveckling han gjort under de senaste åren!
Volym!!!!!!!!!!!!!!!!! och riktiga Tom Platz ben. Samir var inte riktigt lika krisphård som Deme men helt klart i bra form med grym symetri och muskelmassa. Killen har direkt inga svagheter och han kommer ju tävla några fler tävlingar med Madrid som huvudmål. Samir har ju även min vän Fredrik Spång som coach så jag vet att han kommer vara krisp i Madrid och då får alla andra akta sig:)
Stort grattis till Samir, du är grym gubben!

JJ Johansson Team Olimp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar