Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

måndag 9 april 2012

Påsken kom och påsken gick.

Ligger i soffan helt utslagen efter ett benpass med Mats Kardell.
Mats var ett av Sveriges första proffs i bodybuilding och han har grymt mycket kunskap i allt som rör sporten bodybuilding. Mats och jag tränar ben tillsammans varje måndag då jag verkligen prioriterar dem. Passet idag bestod av benspark 5 set, hack lift 4 set, knäböj i smithmachine 4 set, sittande lårcurl 5 set, raka mark 3st och avslutades med vader. 4set vadpressar i hackliften samt 3 set sittande.
Vi höll grymt högt tempo och intensitet och avslutade passet strax under timmen.
Kan lova att det var väldigt nära att jag fick kräkas men lyckades hålla kvar mina bcaa i systemet haha.
Nog om passet idag.

Tillbaka till påsken och vad som hände då.
Skärtorsdagen så kom Fredrik Spång och hans Jenny Olsson och stannade över natt.
Jenny tävlade på Loaded i lördags och för att inte behöva köra hela vägen i ett sträck så blev det en natt hemma hos oss. Fredrik och jag drog av ett bröst och axel pass och jag passade på att visa formen för Fredrik.
Kvällen så serverades det oxfilé och en massa träningssnack och det är alltid roligt att umgås med Jenny och Fredrik. Fick ett pepparkaksbröd som Jenny hade bakat och det var farligt för min diet för shit så gott det var.

Långfredagen började vi med ett besök i simhallen och sen så blev det mer grill och denna gång var det Kimhs syster med familj som kom på besök.
Det slutade med att Williams kusiner Ida och Nea stannade övernatt vilket uppskattades av William som verkligen tycker om sina kusiner. Det blev givetvis massa godis och Skylander på playstationet.
William hade även namnsdag så han och jag bakade en jordgubbstårta som han prompt skulle ha ett superman märke på. Jag fick göra ett märke på frihand med jordgubbssylt och måste säga att det faktiskt blev rätt så bra.

Williams superman tårta

Grillen gick varm i helgen och mycket kyckling blev det.



Påskafton var den dagen jag släppte lite på dieten och då var det mamma och pappas påskbord som stod på menyn. Det blev en kanon dag med härligt väder trots lite snö på marken.
Alltid skönt att ha ett par dagar ledigt men nu är det åter till jobb och dagis.
Denna vecka kommer jag dra åt dieten lite hårdare och köra på med min cardio.
Har bara lite drygt två veckor kvar till första målet på denna diet så det gäller att ligga i.

Ha en bra vecka

JJ Johansson Team Olimp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar