Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

torsdag 1 mars 2012

Min passion för sporten bodybuilding!!!

Torsdag kväll och veckan har rullat på med jobb, träning och strikt diet.
Körde rygg idag men fick inte riktigt ut vad jag ville av passet, kände mig lite trött och sliten och jag hade svårt att få den där grymma kontakten som genererar 100% blodtillförsel som vi  kallar pump :) Vissa dagar så känns det inte kanon och det är då det krävs att man hittar den där gnistan som får en att tagga till och ge så mycket man kan ändå. För min egen del så brukar jag hitta någon musik eller någon motivationsvideo på youtube som får mig att glömma krämpor, hunger, trötthet och istället ta mig mentalt till ett tillstånd där jag är oövervinnlig. Jag brukar visualisera hur jag står där med höjda armar och guldmedaljen runt halsen. Om inte du tror på dig själv vem ska då tro på dig? Det finns som sagt en massa motiverande klipp på youtube och ett klipp som verkligen gör mig taggad och som jag lyssnar på när jag känner mig nere eller har en motivationsdipp är I AM A CHAMPION

Helgen närmar sig och även Arnold Classic i USA, förutom Mr Olympia den mest prestigefyllda tävling i världen inom bodybuilding.
Jag älskar när proffssäsongen tar fart och spenderar en hel del tid på att följa tävlingarna på webben. Arnold nu i helgen sänds live så det blir till att bänka sig och titta på när några av världens bästa bodybuildare gör upp om titeln. Jag vet egentligen inte vad det är som fått mig att bli så inbiten i sporten men det är något särskilt med hur man kan skulptera sin fysik till att se ut som superhjältarna de flesta tittat på när de var små. Jag har ju även varit aktiv i många andra sporter men den diciplin som krävs i bodybuilding och de fysiska och psykiska påfrestningar saknar motsvarighet i någon annan sport. Det är förmodligen det som ger mig så mycket mer tillfredställelse när jag väl tagit mig igenom en tävlingssatsning. Dags att knoppa då klockan ringer vid 04.00 för ett cardiopass.


Arnold en mästare på att använda mind over matter, en person som visualiserade vad han ville åstakomma och sedan jobbade stenhårt på att uppnå sina mål. Arnolds six rules of success                                                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar