Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

tisdag 31 januari 2012

Benträning!!!

Då har man kört veckans två första pass. I måndags blev det bröst och axlar och idag fick det bli ben.
Ben är precis som rygg något jag lägger extra fokus på då jag helt enkelt behöver större och bättre ben till nästa gång jag går upp på scen. Jag har under årens lopp kört relativt tungt på ben med låga reps och det har resulterat i en hel del knä problem. Jag kör fortfarande ganska tungt men med mycket mer reps. Mitt fokus är att få in så mycket blod som möjligt i dem och verkligen köra slut på dem. Jag försöker ligga på 12-20 reps beroende lite på vilken övning det gäller och detta gör ju att man kanske inte kan lägga på lika mycket vikt men jag tror att jag kan få mina ben att växa bättre om jag kör många reps. Jag försöker förändra varje pass och chocka benen med nya övningar, nya vinklar, dropsets, supersets osv.
Ett pass som verkligen chockade mina ben var när jag bestämde mig för att köra 1000reps, 500 för framsida och 500 för baksida, detta pass var brutalt och pumpen och mjölksyran i benen är obeskrivlig.
Bilden är tagen ett par timmar efter mitt 1000reps pass, brutalt tryck och invalidvarning i nästan en vecka efter :)

Idag fick jag sällskap på gymmet av min nya träningspartner, en person som ser upp till mig och vill vara som mig. Det är roligt att få vara någons idol och jag gissar att det kommer hålla i sig i några år till sen tycker väl min son att farsan är skämsig och pinsam haha.

Stark som pappa!!!

 
Första övningen.. Latsdrag.





Nu är det dags att knoppa så man orkar med en hektisk dag på jobbet imorgon men först blir det att förse kroppen med lite växtnäring från The one and only Olimp sports nutrition.

Ni köper dessa suveräna produkter på http://www.sportkost.se/

JJ Johansson Team Olimp






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar