Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

söndag 29 januari 2012

Skön söndag!!!

Söndag eftermiddag och jag och William fikar och tittar på Smurfarna medans frugan är och svettas på ett Crossfit pass. Crossfit= Sveriges nya fluga eller kanske rent av världens..... just nu känns det som varenda människa kör Crossfit. För dem som aldrig hört talas om Crossfit så ska jag dra kriterierna för att man ska få vara med. Man måste ha särskilda kläder, helst knästrumpor och mössa där det står Crossfit på och sedan bör man äta stenålderskost alternativt LCHF. Man skall också klara av att göra så många chin ups som möjligt i den mest bizzara usla form man kan tänka sig. Föreställ er att ni är på Zoo och tittar på en Schimpans som hänger och slänger i en gren så har ni ett perfekt Crossfit utförande på en chin up haha.
Skämt åsido! Jag retas bara med alla Crossfit utförare för att jag själv förmodligen inte pallar att ta mig igenom ett pass. Det finns en mängd olika träningsformer men här i vår lilla stad så är Crossfit populärt.
Det är perfekt sätt för de som finner det svårt att ta ut sig till max i gymmet och det ger förmodligen en riktigt bra all around fysik.

Idag blev vi bjudna på lunch hos våra goda vänner Mange, Lisa och Olle och det var en riktig lyx lunch med ugnspotatis och oxfilé. Efter lunchen så ville William prova på att åka skridskor för första gången så vi drog iväg och tränade lite skridskoåkning och han var riktigt duktig. Jag kan tyvärr inte skryta med att jag var en hejare på skridskor då jag spenderade mina vintrar inne i tennishallen men jag kan nog hänga på i  Williams tempot i alla fall i år sen blir jag garanterat ifrån åkt haha.

Veckan som kommer så blir det hård träning igen efter ganska många dagars uppehåll. Förkylningen jag drog på mig förra veckan gjorde mig riktigt låg och jag har spenderat all min tid efter jobbet på rygg i soffan.
Nu är jag dock laddad att köra hårt igen och i morgon blir det bröst och axlar, vill ju använda denna offseason till att utvecklas rejält och lägga på mig så mycket muskelmassa som möjligt. Bjuder på en svullen offseason side chest pose. Kriga på i gymmen där ute och ge inte upp era drömmar.
JJ Johansson Team Olimp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar