Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

onsdag 24 april 2013

Första dagarna i Miami

Ja, nu är vi äntligen här. Efter månader av längtan så är vi äntligen här.

Vi åkte hemifrån vid 4.30 i måndags morse och landade i Miami ca 17.00 lokal tid. Resan gick jättebra och William gjorde ett kanonjobb, även om det naturligtvis är påfrestande för en 5åring att sitta på rumpan så många timmar och stå i så många köer.
Vi hämtade ut hyrbilen på Alamo och sen mötte vi upp våra vänner Cornelia, Chris och deras barn Hudson och Adina. Det fullkomligt öste ner när vi åkt mot lägenheten men det lättade lite när vi väl var framme. Lägenheten var kanon med ett perfekt läge och med allt man behöver för att kunna bo här. Jerker och Chris åkte till Publix och köpte lite ditten och datten till lägenheten och sen även till Taco Bell och köpte middag. Så gott, så gott!
Vi la oss skapligt tidigt, hade ju varit vakna i ett dygn + att det suger rätt mycket energi när man reser, även om man bara sitter.

Tisdag morgon. Vi vaknar rätt tidigt, har inte kommit in i USA-tiden.
Åkte till Miami beach. Till surfarnas förtjusning men vårt förtret så var det rätt höga vågor vilket gjorde att det fick bli att bara stå vid strandkanten och hoppa över vågorna som slog in.
William har dragit på sig en liten förkylning så han var lite trött efter en stund. Vid lunch så drog vi oss tillbaka och William somnade som en stock i bilen. På vägen tillbaka till lägenheten så stannade vi till på Publix igen och köpte en massa mat. Det är så jäkla kul att gå runt i dessa kolossala matbutiker och man häpnas över det enorma utbud de har.
William var sugen på köttbullar och spagetti så det blev att rulla på när vi kom tillbaka till lägenheten. Jag och Jerker är ju båda två helt tokiga i det Amerikanska köket medans William är det helt motsatta. Ser det konstigt ut och smakar lite annorlunda, då är det inget gott.
Efter maten så gick jag och William till poolen och Jerker åkte till Crush gym och drog av ett pass.
Poolen var kanon och William badade som en tok.
När Jerker kom tillbaka så gjorde vi oss i ordning och åkte hem till familjen Truby. Vi hade inte varit i deras nya hus så det var spännande att äntligen få se det. Och vilket hus! Vilket jättefint och välplanerat hus! Efter en fantastiskt god middag med jättefina vänner så drog vi oss hemåt. Körde lite fel så vi fick se Miamislummen på vägen också. Intressant att se men samtidigt lite läskigt då vi var välbevakade när vi rullade igenom. Vi kom iallafall hem helskinnade och kraschade som zombies i sängen.

Onsdagen har precis börjat för oss nu. Vi gick upp vid 6.30 och käkade frukost. William tittar på Ninjago, Jerker åkte precis till gymmet och jag har skrivit här alldeles för länge. Nu blir det tandborstning, packa väskan och sen drar vi mot stranden igen. Förhoppningsvis är det mindre, eller inga, vågor idag.

Kameran är full med bilder, kommer jag på hur man laddar upp dem mot bloggen så kommer det en drös sen. Vi hör av oss snart igen!

Carsten och Kerstin: om ni läser det här; pussa på vår stora lurv där hemma. Vi saknar honom helt sjukt mycket!