Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

onsdag 4 juli 2012

Snart är det dags!!!

Hej på er.

Ett par veckor har gått sedan jag uppdaterade här men nu fick jag en stund över så tänkte berätta lite vad som händer så här på slutet på min diet.
Sedan sist jag skrev så har det varit lite upp och ner faktiskt. Dagen innan midsommar så började jag känna mig extremt trött och sliten och trodde jag fått en rejäl dos av pollen allergin jag lider av.
Midsommar firade vi i vanlig ordning med våra vänner och deras barn med traditionsenliga sill, färskpotatis, grillning och jordgubbar ( Det är då det suger att gå på diet ). Gick även ner till Mjölby hembygdsgård för att ansluta i smågrodorna runt midsommar stången. I och med att jag inte kände mig bra så tackade vi för oss redan vid halv elva och jag vaknade sedan upp på midsommar dagen med en rejäl förkylning, värk i örat och över ögonen. Jag pallrade mig ändå iväg med familjen samt Williams kompis Hudson från Miami till Söderköping och smultronstället. Ett glass kaffe som serverar de största glassarna man kan tänka sig, det var ju trots allt ätardag. 1 timmes kö för att komma in, 4 glass ar för 500kr och sedan kände jag ju ingen smak haha inte den bästa tillfället att åka dit men men barnen hade kul. På söndagen vaknade jag av extrem smärta i vänster öra följt av att det började rinna blod och var ur det så det var bara och pilla i sig värktabletter och hålla sig lugn. Måndag blev det läkarbesök där det konstaterades kraftig öroninflammation samt kraftig bihåleinflammation. Pencillin kur och kortison spray. Fick vila ett par dagar från cardio och träning och kände mig minst sagt deppig och frustrerad av situationen. Jag pratade med Kimh och sa att jag inte visste om jag skulle klara av att tävla och blev riktigt ledsen. Detta är nog första gången William sett sin pappa ledsen och han kröp upp brevid mig i soffan klappade mig på armen och sa Pappa du klarar det!!! Min härliga lilla 4åring :) Han är mitt liv, mitt allt!!. Dessa ord väckte en rejäl kämpar glöd i mig och dagen efter var jag igång med cardio och träning igen. Nu mår jag mycket bättre men har fått förlängd pencillin kur då jag fortfarande har ett hål på trumhinnan och hör inte ett jäkla dugg på vänster öra. Nu är det dryga 2 veckor kvar och det sista fin justeringarna genomförs. På onsdag nästa vecka kommer jag åka till Stockholm och möta upp Alex Danielsson för ytterligare en plåtning för Body. Nästa vecka är det även dags att börja packa och förbereda för resan till Kaliforninen. Ska bli otroligt härligt att komma iväg.

Keep traning hard to reach your goals.

JJ Johansson Team Olimp



William och Hudson är redo att käka glass

En rejäl byggar tumme för smultronställets glass.
Det börjar ta sig och jag blir mer och mer nöjd med formen




































































































































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar