Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

måndag 23 juni 2014

Träning/formkoll hos Eddie,fotbollsavslutning och så midsommar såklart!!

Dagarna tuffar på i rejält högt tempo och jag som inte har bloggandet som högsta prio får försöka få med lite av allt när jag väl skriver.
Williams fotbollslag som jag för övrigt är tränare till hade i onsdags avslutning inför sommar uppehållet  Det blev match mot föräldrarna och det slutade med 5-4 till barnen. Är riktigt stolt över dessa grabbar och deras engagemang inför träningarna. De har lärt sig så mycket och jag hoppas verkligen att alla hänger i efter sommaren igen. Korv med bröd och Festis fick avsluta en trevlig kväll med MAI fotbollsgäng.

På torsdagen bar det iväg för formkoll och träning hos Eddie i Lindesberg och med på resan hade jag min vän Jason. Det blev ett intensivt axel och arm pass i typisk Eddie anda med annorlunda övningar och vinklar för att få ut maximal stimulans av varje muskelfiber. Var riktigt nöjd med passet och det kändes efter kan jag lova. Lite mätning, posering och diskuterande om de sista veckorna innan tävling (har 3 respektive 4 veckor kvar) resulterade i ett omkast i dieten och lite mer cardio. Rött kött byts ut mot vitfisk och kolhydrater är ett minne blott men vad gör man inte för att jaga fram sin livsform. Lyckan är dock att jag får dricka ganska mycket av Olimps aminosyror både Eaa och Bcaa och det är något jag verkligen förlitar mig till i muskelbesparande syfte nu när kalorierna är låga + att smaken är ju så himla god.



3 veckor kvar att bli så hård som möjligt.


Midsommar och en efterlängtad ätardag.

Vi firade som vanligt med vårt kompis gäng där alla har barn i samma ålder. Vi började med denna tradition när barnen var 1 år gamla och det är en trevlig dag med god mat, lek, dans runt stången och denna gång även fotbolls VM. Denna midsommar så bestämde vi att vi skulle vara hemma hos Jason och Elin då de nyligen har köpt hus och numera har rejält med plats. Det blev traditionsenlig  lunch med sill och färskpotatis och jordgubbstårta till efterrätt. Grillen tändes senare på kvällen och det känns som vi inte gjorde annat en åt vilket i mitt fall stämde riktigt bra då jag åt mest hela tiden. Blev säkert minst 10 000 kalorier denna fredag och jag la mig mätt och belåten den natten haha.
Pannkaksfrukost=kärlek
Hemmagjorda "monsterburgare" som William kallar dem 400g 5% nötfärs satt som ett smäck!

Midsommar dagen så såg jag och frugan till att ta tillvara på alla extra kalorier från kvällen innan och brände av ett benpass på förmiddagen. Blev ju givetvis ett sjukt tryck i kroppen och ådrorna trängde igenom rejält på ben och vader. Efter passet så badade vi lite jacuzzi och bara slappade.  


Train hard
JJ Johansson Team Olimp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar