Om mig

Namn: Jerker"JJ"Johansson Längd: 172cm Tävlingsvikt: 88kg Familj: Kimh, William och hundarna Samson och Ruffis. Sponsorer: Swedish supplements Gymbolaget

måndag 16 juni 2014

Helgens tävling och segerns sötma.

Nej det var inte jag som gick och vann en tävling nu i helgen men en klient till mig gjorde det.
Gustav Karlsson en ung kille från Karlstad som jag hjälpt inför Alströmertrofén som gick av stapeln
nu i helgen klev för första gången upp på en scen i grenen mens physique och vann sin klass solklart.
Jag kunde tyvärr inte vara på plats då jag har mina egna förberedelser att tänka på men jag och Gustav hade telefonkontakt hela helgen. När telefonsamtalet kom efter han hade varit på scen och jag svarade nervöst för att sedan få höra en uppspelt glad värmlänning säga JAG VANN så kändes det fantastiskt kul. Gustav är en person med enormt driv och engagemang och mitt i hans satsning så har han tagit studenten men ändå kunnat fokusera på sin tävling och så här i efterhand så tror jag aldrig han kommer att ångra att han bytte ut alkohol mot kolhydrater på sin studentskiva :)
Som coach och vägledare i hans tävlingssatsning så kan jag bara säga att jag är mäkta stolt över honom och att han har med sin inställning alla förutsättningar att gå långt i vad han än tar sig för.
Tack Gustav för att du lät mig guida dig och att du lyssnade och litade på mig och ett stort grattis.



Vad hände mer i helgen då? Jo ingen mindre en den otroligt trevliga Therese Svedbom var på plats och tränade med mig både torsdag, fredag och lördag. Det blev bröst och axlar första dagen, armar på fredagen och ett hejdundrande benpass på lördagen. Vi körde lite formkoll, uppläggssnack och hann också med en rejäl massage. Therese satsar mot SM i oktober och jag kan lova en större, fylligare fysik med samma grymma hårdhet som förra gången. Therese är verkligen en kämpe i gymmet och stark som satan så det är riktigt kul att träna med henne.


Förutom en massa träning och formkoll på klienter så hade min son William sin första skolavslutning och det är ju alltid speciellt med att sluta skolan och ha ett långt sommarlov framför sig.
William ville klä upp sig dagen till ära så skjorta och slips åkte på och han var mäkta stolt när han vandrade efter musikkåren ner till kyrkan för att sjunga blomstertid nu kommer.
Efter kyrkan samlades alla i hembygdsgården för fika och efter det så blev det mer godsaker i form av thaimat och jordgubbstårta. Jag fick ju givetvis hålla mig till min ris och kyckling men så är det om man skall bli i form.
William med sin kompis Leon.
Jordgubbstårtan var mer lockande än min låda men there's nothing to it but to do it.
Train hard
JJ Johansson Team Olimp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar